Notis Hak Cipta

© Jasadbeku blogspot.com

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini perlulah mendapat izin daripada Jasadbeku blogspot.com. Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari halaman ini.Ini bertujuan untuk keselamatan dalam kebebasan menulis.Terima kasih.

PERHATIAN

1. Jasadbeku.blogspot.com TIDAK bertanggungjawab terhadap semua komen yang dihantar pembaca dan diterbitkan semula di blog ini.

2. Komen 'anonymous' TIDAK akan disiarkan. Sebarang komen yang menyinggung rasa dan bersifat serangan peribadi menurut tafsiran Jasadbeku.blogspot.com juga tidak akan dilayan.

3. Muatan, catatan, entri, pandangan peribadi Jasadbeku blogspot.com TIDAK mewakili pandangan mana-mana pihak.

09 September 2009

Negaraku Tanah Tumpah Darahku





Sesetengah warga Indonesia mengatakan lagu kebangsaan Malaysia iaitu Negaraku copy paste lagu Terang Bulan,hakcipta komposer Indonesia.Kemudian apabila dirujuk lagu Mamula Moon dari Barat,juga iramanya sama. Jika direnungkan kembali dengan pemikiran tipikal,kebiasaannya mereka yang berpengaruh akan mempengaruhi masyarakat lain.Aku keliru siapa sebenarnya copy paste lagu siapa? Aku tersengih bila dengar lagu Negaraku versi Pop Yeh Yeh.kihkih.

Kemudian,sesetengah warga Malaysia pula mengatakan lagu kebangsaan Indonesia iaitu Indonesia Raya copy paste lagu Pinda Pinda Lekka Lekka,hakcipta komposer Belanda.

Aku diam tertikam.Ini bukan zaman aku belum mengenal tahi pusat pun. Aku tidak tahu.Warga Indonesia dan Malaysia, ayuh kita bersama menjaga Nusantara ini!.Bertikam lidah tiada gunanya, bila mati belum tentu ke Syurga.Apa kata kita layan lagu "Flag Of Hate_Kreator!! ahaha

Nota: Suka lagu Terang Bulan_Nik Jidan.

Tiada ulasan: