Notis Hak Cipta

© Jasadbeku blogspot.com

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini perlulah mendapat izin daripada Jasadbeku blogspot.com. Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari halaman ini.Ini bertujuan untuk keselamatan dalam kebebasan menulis.Terima kasih.

PERHATIAN

1. Jasadbeku.blogspot.com TIDAK bertanggungjawab terhadap semua komen yang dihantar pembaca dan diterbitkan semula di blog ini.

2. Komen 'anonymous' TIDAK akan disiarkan. Sebarang komen yang menyinggung rasa dan bersifat serangan peribadi menurut tafsiran Jasadbeku.blogspot.com juga tidak akan dilayan.

3. Muatan, catatan, entri, pandangan peribadi Jasadbeku blogspot.com TIDAK mewakili pandangan mana-mana pihak.

05 November 2010

Tak Takut Tuhan

Sesudah Asar, petang yang agak mendung.Burung berterbangan bebas lalu hinggap di dahan pohon mangga.Di bawahnya ada seorang lelaki sedang khusyuk bermain gitar.Kemudian beliau didatangi dua orang anak kecil.

Anak Kecil A : Ini la brader yang aku cakap tuh! Power gila main gitar! Semua orang kampung aku tahu!

Anak Kecil B : Oh iyeke? Rambut panjang, mesti hebat! Wa caya sama lu,brader!

Anak Kecill A : Yelah, semua lagu dia boleh main, dari lagu Iron Maiden hinggalah lagu Cannibal    Corpse, semua brader ni boleh main! Solo mengigit!

Anak Kecil B : Wohoaaaaa hebatnya! (mulut ternganga luas tanda kagum)

Anak Kecil A : Kehebatannya menjadi buah mulut pengikut music underground. Sebut namanya sahaja, orang dah takut dengan kehebatannya! Tiada siapa yang boleh lawan brader nih! Tuhan pun takut dengan kehebatannya!

Brader Rock : Dik! Jangan cakap macam tu, berdosa. Abang takut dengan tuhan,dik.

Anak Kecil A : Habis tu, kalau takut tuhan,kenapa saya tak pernah tengok abang solat, selalu praktis gitar jer siang malam.Takut tuhan?

Anak kecil B : Oh iyeke?

Brader Rock :  ................(terdiam lalu tersengih-sengih persis kerang busuk.)


nota : insaf.

2 ulasan:

...$weE+ 666... berkata...

...kisah benar??? anak kecil how old? sooo clever...

jasadbeku berkata...

kisah khayalan saya utk menyampaikan mesej.:)