Notis Hak Cipta

© Jasadbeku blogspot.com

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini perlulah mendapat izin daripada Jasadbeku blogspot.com. Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari halaman ini.Ini bertujuan untuk keselamatan dalam kebebasan menulis.Terima kasih.

PERHATIAN

1. Jasadbeku.blogspot.com TIDAK bertanggungjawab terhadap semua komen yang dihantar pembaca dan diterbitkan semula di blog ini.

2. Komen 'anonymous' TIDAK akan disiarkan. Sebarang komen yang menyinggung rasa dan bersifat serangan peribadi menurut tafsiran Jasadbeku.blogspot.com juga tidak akan dilayan.

3. Muatan, catatan, entri, pandangan peribadi Jasadbeku blogspot.com TIDAK mewakili pandangan mana-mana pihak.

24 Jun 2011

Nota 5


Tak semena-mena, mata menyusuri aksara dan akal mentafsir:
Terima kasih kerana meminjamkan kami buku ini.Kami juga ingin mengucapkan ribuan terima kasih kerana banyak membantu kami sepanjang berada di sini.Kami juga rasa terharu dengan segala bantuan dan sokongan yang diberi oleh cikgu.Keriangan, keramahan, gelak ketawa, usik mengusik dan ‘cinta resah '  serta jiwa kacau akan menjadi kenangan buat kami semua.Kami ingin memohon maaf sekiranya kami ada berbuat salah, terkasar bahasa dan menyinggung perasaan cikgu selama ini.

Yang Ikhlas
  KAMI
                                                                                                                                             
p/s : Kalau kami add FB cikgu, approve la, jangan sombong..nanti kita jumpa lagi dalam bulan Julai
(harap masa itu, cikgu tak merokok lagi..ehehe)
Nota kaki : terjumpa dalam helaian novel BERUK karya Azizi Abdullah.

“ Lain akal lain cara.Mungkin itu cara kalian menghargai tentang persahabatan.Coraknya tak sama, tetapi saya terima.Ketidakselesaan saya bukanlah kritikal tahap memualkan, hanya terguris halus pada permukaan hati, usah dikhuatiri hanya beberapa detik sahaja akan sembuh seperti sebelumnya Sesungguhnya saya tak pernah rasa marah Cuma sedikit terkilan dengan secebis janji telah terkoyak.Tidak juga timbul benci, kerana saya faham sudah, sejarah dunia telah berkurun lamanya sudah melihat manusia mempersendakan perihal janji,” Ujar hatinya sendirian.


“ Mungkin suatu masa, kita bertemu dan bergelak ketawa lagi, biar deraian tawa itu bisa melenyapkan calar  kecil itu.Bukankah kita manusia sememangnya sering melakukan kesilapan dan kesalahan ?  Ini hal tipikal yang sering malahan akan terjadi dalam sedar atau tidak.Abaikannya.” Halus bisikannya berharap akan kesejahteraan.

Tiada ulasan: