Notis Hak Cipta

© Jasadbeku blogspot.com

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini perlulah mendapat izin daripada Jasadbeku blogspot.com. Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari halaman ini.Ini bertujuan untuk keselamatan dalam kebebasan menulis.Terima kasih.

PERHATIAN

1. Jasadbeku.blogspot.com TIDAK bertanggungjawab terhadap semua komen yang dihantar pembaca dan diterbitkan semula di blog ini.

2. Komen 'anonymous' TIDAK akan disiarkan. Sebarang komen yang menyinggung rasa dan bersifat serangan peribadi menurut tafsiran Jasadbeku.blogspot.com juga tidak akan dilayan.

3. Muatan, catatan, entri, pandangan peribadi Jasadbeku blogspot.com TIDAK mewakili pandangan mana-mana pihak.

03 Mei 2009

Menunggu Kata Dari Tuhan


1hb Mei 2009_ Teater Menunggu Kata Dari Tuhan karya Dinsman berdasarkan hadis sahih Riwayat Bukhari dan Muslim, daripada Abdullah bin Kaab. Lakonan solo Sabri Yunus sepenuhnya di ruang pentas kecil. Turut menambahkan nilai estetika teater ini,alunan biola Sani Sudin yang kreatif menggunakan kemahirannya mengikut rentak plot teater ini. Gaya persembahan monolog Sabri Yunus selama 45 minit itu berjaya membuatkan aku seakan berada di tanah Madinah.

Sepanjang perjalanan pulang,aku tertanya adakah aku semakin menghampiriNya atau semakin jauh dari mengenaliNya? Terdiam memikirkan kembali perlayaran aku merentas ruang hidup sementara ini.

Tiada ulasan: