Notis Hak Cipta

© Jasadbeku blogspot.com

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini perlulah mendapat izin daripada Jasadbeku blogspot.com. Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari halaman ini.Ini bertujuan untuk keselamatan dalam kebebasan menulis.Terima kasih.

PERHATIAN

1. Jasadbeku.blogspot.com TIDAK bertanggungjawab terhadap semua komen yang dihantar pembaca dan diterbitkan semula di blog ini.

2. Komen 'anonymous' TIDAK akan disiarkan. Sebarang komen yang menyinggung rasa dan bersifat serangan peribadi menurut tafsiran Jasadbeku.blogspot.com juga tidak akan dilayan.

3. Muatan, catatan, entri, pandangan peribadi Jasadbeku blogspot.com TIDAK mewakili pandangan mana-mana pihak.

17 November 2011

Tentang Firaun Moden?

Rasanya kau pun tahu akan kezalimannya seperti yang aku ketahui; ketika bersuara pada khalayak tentang keadilan , dia tindas menindas juga, orang kaya makin kaya, orang miskin makin miskin.Katamu keadilan mesti ditegakkan, tetapi aku tersenyum dan tertanya-tanya mana mungkin kau meredakan panasnya api dengan api? Mana mungkin membersihkan bau tahi dengan menggunakan air tahi?.Lupakah kau tentang firmanNya ;
"Pergilah kamu berdua kepada Firaun, sesungguhnya dia telah melampaui batas dalam kekufurannya.Kemudian hendaklah kamu berkata kepadanya, dengan kata-kata yang lemah-lembut, semoga dia beringat atau takut."

Tiada ulasan: