Notis Hak Cipta

© Jasadbeku blogspot.com

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini perlulah mendapat izin daripada Jasadbeku blogspot.com. Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari halaman ini.Ini bertujuan untuk keselamatan dalam kebebasan menulis.Terima kasih.

PERHATIAN

1. Jasadbeku.blogspot.com TIDAK bertanggungjawab terhadap semua komen yang dihantar pembaca dan diterbitkan semula di blog ini.

2. Komen 'anonymous' TIDAK akan disiarkan. Sebarang komen yang menyinggung rasa dan bersifat serangan peribadi menurut tafsiran Jasadbeku.blogspot.com juga tidak akan dilayan.

3. Muatan, catatan, entri, pandangan peribadi Jasadbeku blogspot.com TIDAK mewakili pandangan mana-mana pihak.

24 Jun 2009

Damai Kami Sepanjang Hari



Filem Damai Kami Sepanjang Hari lakonan lagenda seniman Indonesia,Iwan Fals.
Filem ini mengisahkan seorang remaja yang bernama Iwan mengharungi kehidupan yang sukar setelah ketiadaan ibu dan ayah. Iwan terpaksa mengalas tanggungjawab untuk menjaga adik-adiknya dengan menjadi pemuzik jalanan. Berdepan dengan pelbagai kesukaran,namun hatinya tetap tabah. Sayu pada saat Iwan terpaksa berpisah dengan adik-adiknya kerana kesempitan hidup.Berbekalkan bakat dalam muzik,Iwan telah berjaya mengubahkan nasib kehidupannya.

Iwan : Tanpa sekolah pun,kita bisa jadi orang.Yang penting berjuang..



Jasadbeku kata_'Damai Kami Sepanjang Hari' mampu memberi semangat untuk kita terus hidup.
Nota: Terima kasih kepada saudara Nik@Zamri bin Mat Jidan yang memperkenalkan filem ini.Setiap kali aku tengok kelibat Iwan fals, sering kali aku teringat Nik. Hampir sama imejnya. ahaha

Tiada ulasan: