Notis Hak Cipta

© Jasadbeku blogspot.com

Sebarang pengambilan mana-mana bahagian daripada tulisan di sini perlulah mendapat izin daripada Jasadbeku blogspot.com. Ataupun, sila beri kredit bahawa anda mengambil mana-mana kenyataan tersebut dari halaman ini.Ini bertujuan untuk keselamatan dalam kebebasan menulis.Terima kasih.

PERHATIAN

1. Jasadbeku.blogspot.com TIDAK bertanggungjawab terhadap semua komen yang dihantar pembaca dan diterbitkan semula di blog ini.

2. Komen 'anonymous' TIDAK akan disiarkan. Sebarang komen yang menyinggung rasa dan bersifat serangan peribadi menurut tafsiran Jasadbeku.blogspot.com juga tidak akan dilayan.

3. Muatan, catatan, entri, pandangan peribadi Jasadbeku blogspot.com TIDAK mewakili pandangan mana-mana pihak.

30 Oktober 2011

Tegur dan Ditegur

Usah sesekali berprasangka buruk kepada seseorang yang sering menegurmu itu adalah manusia yang paling bertaqwa. Usah pula anggap seseorang yang sering menasihatimu itu adalah manusia yang tak pernah atau akan diuji. Usah kau ingat seseorang yang tegas berpegang teguh pada agama itu adalah manusia yang paling sempurna.

Hakikatnya, dia menegurmu untuk mengingatkan dirinya jua. Dia menasihatimu untuk dirinya turut berhati-hati dalam melangkah di dunia yang penuh tipu daya. Dan dia bertegas dalam hal-hal agama kerana risaukan azab dan sengsara  neraka.. Dia juga MANUSIA-sering terdedah dengan usaha Iblis yang tak pernah berputus asa untuk menyesatkan anak Adam. Bersangka baiklah, dia sebenarnya mahu memimpinmu masuk ke syurga bersama-sama.

Tiada ulasan: